Jak každý podnikatel ví, při registraci firmy musí uvést mimo jiné také její sídlo. To může být v podstatě kdekoliv, ovšem většinou jej máme tam, kde je to nejpohodlnější. Pokud máme továrnu na výrobu nějakého produktu, budeme mít sídlo poblíž. Ale co když podnikáme z domova, například máme internetový obchod?
V takovém případě je možné mít sídlo firmy v bytě https://www.profisidla.cz/cs/poradna/prakticke-rady-a-zkusenosti/poskytnuti-sidla-spolecnosti/sidlo-firmy-v-byte/a-87/. To zní samozřejmě lákavě – žádné náklady navíc, zároveň je to podstatně pohodlnější. Na druhou stranu to má i svá negativa, která je nutné zvážit. Nakonec se totiž může snadno stát, že budeme svého rozhodnutí litovat. Jak tedy zjistit, zda je pro nás firemní sídlo v bytě skutečně to pravé?
V první řadě musíme vědět, co vlastně od sídla potřebujeme. Máme jej jen proto, že to vyžaduje zákon, nebo jej skutečně budeme využívat, ať už k obchodním schůzkám nebo k řízení firmy? A je zde skutečně nutná naše osobní přítomnost, nebo vše můžeme zařizovat z pohodlí domova?
Nesmíme zapomínat, že nemovitosti, ať už jde o koupi či pronájem, nejsou nijak levné. Proto bychom měli zvážit, zda je v našich finančních možnostech si nějakou opatřit, a pokud ano, pak zda ji vůbec potřebujeme. Každý podnikatel totiž ví, že se v žádném případě nevyplatí zbytečně vydávat peníze, neboť zvláště v začátku jich není nikdy dost.
Také bychom si měli říci, jaké přesně vybavení by mělo naše sídlo mít. Některá, například počítač, můžeme bez potíží mít doma. Avšak v případě, že potřebujeme celou kancelář, případně dokonce i zaměstnance, jako jsou účetní či manažeři, pak se nám to zkrátka do běžného bytu nevejde.
O prezentaci pak ani není třeba mluvit. Pokud naše firemní sídlo někdo navštíví, mělo by působit především profesionálně a být odrazem naší firmy. A to se doma v bytě jen těžko dělá, zvláště pokud nebydlíte sami, případně máte nějakého domácího mazlíčka. Na tom pak může záviset úspěch našeho podnikání.